čtvrtek 20. listopadu 2014

Citronovotvarohová buchta



Tato buchta mě nadchla. Je jemná, vláčná, lehká, během chvilky hotová a navíc krásně voní. Odolat jí je pro mě neskutečné trýznění. Takže po třetím opakování tohoto receptu jsem se rozhodla, že to bude přesně TA buchta, kterou budu dělat, když se mi ohlásí návštěva, že by tak za chilku přišla. Oslním a ještě to stihnu. 


Ingredience (na kulatou nebo bábovkovou formu o průměru cca 20cm):
150g měkkého tvarohu
2 vejce
100g másla
šťáva z půlky citronu
troška nastrouhané citronové kůry
130g polohrubé mouky
1 vanilkový cukr
100g cukru krupice
¼ sáčku prášku do pečiva

Postup:
Žloutky vyšlehám s cukry do pěny, pak vmíchám změklé máslo, tvaroh, jemně nastrouhanou citronovou kůru a šťávu. Pak nastřídačku vmíchávám mouku (předtím jsem ji smíchala ještě s kypřícím práškem) a vyšlehaný sníh.
Těsto naliju do vysypané formy a dám péct na 180°C. Vyndám, když to zrůžoví a na špejli už neulpívají drobky (může to být 25-40 minut, v závislosti na troubě a výšce těsta).
Na závěr pocukruju nebo přeliju citronovou polevou (smícháný cukr moučka s citronem a kapkou horké vody).

Žádné komentáře:

Okomentovat