úterý 9. prosince 2014

Letní chutě v zimě aneb omeleta v provensálském stylu


Myslím, že už jsem tu několikrát psala, že jsem rajčatový maniak. A i když je v zimě kvalita rajčat dost mizerná, neumím si je odpustit. Když jsem tedy onehdá přišla pozdě večer do prázdného bytu s poměrně prázdnou ledničkou, napadlo mě, že si udělám omeletu. A abych si takhle v adventním čase dopřála něco lepšího, rozhodla jsem se, že přidáním rajčat, kozího sýra a provensálským kořením nemůžu nic zkazit. A taky že ne. Právě naopak. Velmi jsem si pochutnala.

Ingredience (na 1 velkou omeletu)
3 vejce
3 lžíce smetany ke šlehání
špetka soli, špetička pepře
lžička provensálského koření
hrst nastrouhané kozí goudy
pár cherry rajčátek nakrájených na čtvrtky
půl lžičky másla a půl lžičky sádla


Postup:
Vejce rozklepnu, přidám smetanu a vidličkou rozšlehám. Okořením. Rozehřeju na pánvi máslo a sádlo. Když je to horké, zltumím plamen a na pánev vliju vaječnou směs. Naházím na ni rajčata a sýr. Zvolna smažím, dokud vejce nezatuhne. Je lepší smažit raději déle a na mírnějším ohni, jinak hrozí připálení zespod. Na závěr omeletu překlopím na půl a přendám na talíř. Podávám se salátem.

Žádné komentáře:

Okomentovat