neděle 21. prosince 2014

Vanilkové rohlíčky


Vzhledem k tomu, že jsem si upekla své nejoblíbenější cukroví, musela jsem upéct i plech vanilkových rohlíčků, které miluje pro změnu Belgičan. Bylo to poprvé, co jsem je dělala sama, přesto bych řekla, že se mi velmi povedly. Uvedená dávka je na jeden plech, pokud máte raději rohlíčky z ořechů než z mandlí, neváhejte to při pečení zaměnit. Čerpala jsem tentokrát z Vánoční kuchařky pro dceru, přičemž jsem recept mírně upravila. 

 Ingredience (na 1 plech):
30 g namletých mandlí (mohou být i najemno nasekané)
75g hladké mouky
1 lžíce moučkového cukru (máte-li vanilkový cukr, použijte ten)
50g másla
1 žloutek
+ 50g moučkového cukru smíchaného se lžící vanilkového cukru na obalení

Postup:
V míse smíchám mandle, mouku a cukr. Přidám nakrájené, lehce změklé máslo a pomocí prstů vytvořím drobenku. Přidám rozšlehaný žloutek a vytvořím těsto. To pak zabalím do fólie a uložím do lednice aspoň na 3 hodiny.
Pak ho vyndám a vždy si kus těsta odloupnu, vyválím z něj dlouhý úzký váleček a ten rozkrájím na asi 3cm kousky. Ty vytvaruju do rohlíčků. Nakladu na pečícím papírem vyložený plech a peču cca 9 minut na 180°C (v horkovzdušné na 160°C). Nečekám, až rohlíčky zhnědnou.
Plech vyndám, rohlíčky nechám asi 2 minuty zchladnout a poté je obalím v cukru.


Žádné komentáře:

Okomentovat