pátek 12. prosince 2014

Jáhly se zelím



Myslím, že nejsem jediná, kdo někdy vzhledem k povinnostem (psaní seminárek, diplomky, homeoffice atd...) zůstane celý den doma a nechce se mu vytáhnout paty z domu, i kdyby šlo jen o to dojít 300m na nákup. Jakékoliv opuštění "pracoviště" mi totiž naprosto nabourá soustředění a veškerý pracovní plán pak jde do háje. Nicméně na to, abych si mohla dovolit využívat některých rozvozových možností, jsem málo bohatá, málo líná a nechce se mi neustále jíst hospodská jídla. A tak pak musím čarovat z toho mála, co je v lednici a ve spíži. Kdo jste se už někdy stěhoval, tak asi víte, že kompletní doplnění zásob přichází obvykle až nakonec, takže když se mluví o prázdné lednici, není to nadsázka, ale holý fakt. 
Díky plánu vařit zelnou polévku, který jsem nakonec realizovala v jiné kuchyni, mi zbylo v lednici zelí, z nedávné omelety trochu smetany a kozího sýra a ve spíži jsem našla cibuli a jáhly, které jsem koupila v akci a v pohnutí mysli, že budu žít zdravěji a lépe. Sice mi tyto ingredience k sobě původně moc nepasovaly, ale po rešerši na internetu jsem si řekla: Lepší jáhly s cibulí, zelím, smetanou a sýrem, nežli cibule se smetanou a sýr se zelím. A tak se stalo. K mému velkému údivu jsem vytvařila dobrý, lehký oběd, který si ráda někdy zopakuju. 

Ingredience (na menší zapékací mísu):

malý šálek jáhel
1 velká cibule
půl sáčku kysaného zelí (250g)
3 lžíce smetany ke šlehání
kousek kozího sýra (pokud máte radši tradičnější vaření a toto vám připadá jako když vařil pejsek s kočičkou, sýr nedávejte, zato ale přidejte kus slaniny, špeku či jiné uzeniny)
sůl, pepř
majoránka
lžíce sádla

Postup:
Uvařte jáhly dle postupu na obalu, nezapomeňte je předtím spařit. Nemusí být uvařené úplně do měkka, v troubě dojdou.
Na sádle nechte zesklovatět nadrobno nakrájenou cibulku, poté přidejte pokrájené kysané zelí bez vody a nechte aspoň pět minut dusit. Pokud máte, přidejte špek. Osolte a opepřete, přidejte majoránku. Když je zelí už víceméně měkké, odstavte. Smíchejte jáhly se zelím a cibulí, přendejte do sádlem lehounce vymazané zapékací misky, přelijte smetanou a navrch nastrouhejte trochu sýra (pokud jste dávali špek, sýr vynechte).
Dejte zapékat do trouby na program "gril" na asi 6-8 minut, než se dokonale rozpustí sýr.
Podávejte.

Žádné komentáře:

Okomentovat