čtvrtek 11. prosince 2014

Zelná polévka s bramborami



Na zelňačku jsem si dělala zálusk už od té doby, co jsem si koupila jedno z podzimních čísel časopisu FOOD, kde na ni byl recept. Jednak jsem holka polévková, druhak mám zelňačku spojenou s takovou tou zimní pohodou, když přijdete po celém dni z lyží a víte, že teď už vás čeká jen odpočinek. Na lyže to sice letos ještě nebylo, ale proč si nenavodit pohodovou atmosféru i bez nich, že ano. Pokud jste na tom podobně jako já, přikládám vám nyní recept.

Ingredience (pro 4 lidi):
1l zeleninového vývaru
4 brambory
půl sáčku kysaného zelí (250g)
2 menší cibule
sůl, pepř
sladká paprika, majoránka
lžíce sádla

Postup:
Připravím si zeleninový vývar.
Cibuli nakrájím najemno a na sádle nechám zesklovatět. Pak k ní přidám oloupané, na kostičky nakrájené brambory a chvíli restuju. Následně do pánve přídám zelí - vymačkané od vody a překrájené na kratší kousky. Osolím, opepřím, případně trochu podliju a 5-10 minut dusím. Na závěr zapráším paprikou. Celou směs přendám z pánve do hrnce k vývaru a vařím ještě pět minut. Přidám majoránku. Podávám.

Tip:
Předtím, než budete kořenit zelí a spol., ochutnejte vývar. Podle jeho chuti pak uzpůsobte množství koření. Přidat samozřejmě můžete také slaninu nebo třeba klobásu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat