středa 11. února 2015

Sklenice zdraví podruhé - recenze na meduňkový sirup a omáčku s chilli, česnekem a zázvorem



Poměrně nedávno jste si zde mohli přečíst recenzi na rakytníkový sirup od výrobce Sklenice zdraví. V článku jsem vám mimo jiné slibovala, že co nevidět napíšu recenzi také na jejich meduňkový sirup a chilli omáčku. A protože meduňkový sirup už pomalu mizí a sklenice s chilli omáčkou je také čím dál lehčí, je ten správný čas na to podělit se s vámi o mé další gurmánské zážitky.

Meduňkový sirup jsem si schválně schovávala na období po zkouškách, protože jak známo, meduňka uklidňuje a uspává, což ve chvílích, kdy se potřebujete učit na zkoušky, není úplně žádoucí efekt. Bohužel však zjišťuji, že jsem asi nějaká hříčka přírody, protože stejně, jako si mohu dopřát tři kafe po sobě a moje soustředění či (ne)schopnost usnout zůstává neměnné, tak ani meduňka na mě nemá žádný zvláštní vliv (zrovna včera před spaním jsem vypila půllitrovou sklenici vody s tímto sirupem a v noci jsem pak s kámoškou cestovala s baťohem po Africe, potkávala jedovaté hady a koupala se v rozbouřeném moři. Belgičan mi navíc ráno řekl, že jsem zase šíleně skřípala zuby a i když do mě šťouchal, tak to vůbec nepomohlo...takže asi tak).

Meduňkový sirup mi chutí připomíná bezinkovou limonádu, což připisuji tomu, že oboje obsahuje cukrový rozvar. Meduňka je po rozředění s vodou trochu cítit, především však zaznamenáte, že pijete poměrně osvěžující sladké pití. Pokud bych si měla vybrat mezi rakytníkovým a meduňkovým sirupem, tak volím rakytníkový - ten je chuťově celkově výraznější. Ti z vás, kteří ale mají problémy s nervozitou, neklidem či usínáním, ale jistě meduňku uvítají - to, že nepůsobí na mě, neznamená, že nebude působit na ostatní. Je to generacemi ověřené sedativum, které má blahodárný vliv na lidský organismus. Jsem už téměř dostudovaný psycholog, tak mi můžete věřit :)

Opačné účinky jsou připisované chilli - to vás má rozproudit a je to afrodiziakum. Protože ostrá jídla snáším hůř než většina mých známých, musím s chilli opatrně. Proto mi vyhovuje právě tato omáčka s chilli, zázvorem a česnekem, protože její pálivost má sílu jedné papričky a to je přesně ta pikantnost, která mi chutná a nemám s ní problém. Pálivější věci už moc nemusím (není to tak dávno, co jsme měli s Belgičanem tichou domácnost, protože musel do boloňské omáčky dát i přes moje protesty silně pálivou papričku...). Omáčka je mírně nasládlá, má takovou "lehce asijskou chuť" a hodí se výborně k masu nebo i grilované zelenině. Jídlo díky ní můžete povýšit na luxusní krmi s exotickým přívlastkem.

Shrnuto a podtrženo, meduňkový sirup doporučuji všem "nervákům", nebo všem, kteří si chtějí kohoutkovou vodu osladit něčím jiným než rádoby jahodovým sirupem prodávaným ve všech řetězcích. Chuťovou extázi však nečekejte.
Chilli omáčku doporučuji vřele těm, kteří mají rádi lehce pikantní jídla, rádi svou krmi ozvláštní trochu nezvyklou chutí a hot ketchup už dávno vyřadili ze spíže :)

A na závěr opět připomínám, že tato recenze vznikla na můj vlastní popud a s výrobcem nejsem nijak spřízněná.

2 komentáře:

  1. Meduňka je jemná bylina a prostě tak chutná. Pokud je člověk citlivější, funguje u něj dobře. Pozor, čerstvou meduňku nedoporučuju spařovat do čaje - tj. ne klasický nálev, ale lístky meduňky přihodit až do zchladlého čaje pod 50 stupňů, pak lze očekávat jemný účinek. Když jsem vynervovaná, přetažená a unavená (což bylo hlavně dřív, když jsem pracovala pro kapitalistu globálního), udělám si meduňkovo mátový čaj - mátu zaleju hned, meduňku až později, někdy přisladím meduňkovým nebo rakytníkovým sirupem a do toho přihodím pár plodů GOJI - kustovnice čínské, plody se v tom nápoji nasají a jsou chutnější a to mě opravdu na chvíli nakopne a uvolní, zkuste to. Daniela v GOJI je 21 vitamínů a je to opravdu superpotravina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji za tip na caj, myslim, ze obzvlast pred statnicemi by se mi mohl hodit :)

      Vymazat