pátek 19. června 2015

Cajunské kuře s rýží podle Pohlreicha aneb takové velmi dobré rizoto

Vzpomínám si, jak jsem se před lety smála kolegovi v práci, že vaří podle Alberta. Prostě chlap a vaří podle nějakého supermarketového časopisu! A hle, uběhlo pár roků, a já vždy nedočkavě vyhlížím nové číslo Albertu v kuchyni a těším se, jaký recept podle něj vyzkouším. V tom aktuálním, červnovém, mě nejvíce zaujal Pohlreichův recept na cajunské kuře s rýží. A tak jsem se rozhodla, že ho otestuju. Sice jsem neměla cajunský pepř a ani řapíkatý celer jsem nikde nesehnala, ale i bez toho bylo jídlo výborné a myslím, že ho někdy zase zopakuju.

Ingredience (na 4 porce):
1/2 lžíce mleté sladké papriky
1/2 lžíce sušeného tymiánu
6 stroužků česneku na plátky
1/2 lžíce pepře (podle Pohlreicha by se měl použít cajunský pepř)
1/2 lžičky soli
500 g kuřecích prsou nakrájet na kousky
3 plátky slaniny
2 lžíce oleje (řepkového nebo rýžového)
1 střední cibule nakrájet nadrobno
1 červená paprika nakrájet na kousky
2 lžíce rajčatového protlaku
400 g dlouhozrnné rýže
150 g mraženého (nebo čerstvého) hrášku
1 litr vývaru (kuřecí nebo zeleninový)
petrželka na ozdobu

Postup:
V misce smíchám tymián, papriku, pepř, sůl a česnek. Polovinou této směsi okořením maso a promíchám. Druhou polovinu si nechám na později.
V hrnci opékám asi 5 minut slaninu. Potom ji vyndám a nechám bokem. Ve stejném hrnci rozpálím olej a vsypu do něj okořeněné maso. Opékám asi 3-5 minut, aby se maso uzavřelo. Poté maso vyndám a dám stranou.
Do hrnce vhodím cibuli a nechám zesklovatět. Poté přidám papriku a zbytek směsi koření. Za stálého míchání opékám 5 minut. Přidám rajský protlak a ještě minutu opékám.
Pak přidám maso, rýži, hrášek a zaliju vývarem. Přivedu k mírnému varu. Pod poklicí vařím asi 25 minut nebo do té doby, než není maso i rýže měkké. Podle chuti ještě dosolím či dopepřím.
Hotové jídlo rozdělím na talíře a ozdobím opečenou slaninou a nakrájenou petrželkou.
Mňam!

4 komentáře:

  1. Ahoj, předem se omlouvám za rýpavý komentář, nemyslím to zle.. Ale to, co jsi uvařila, by se asi nemělo jmenovat cajunské kuře s rýží - předpokládám, že název odkazuje právě na onen kajenský pepř, tedy mletou červenou chilli papričku,kterou jsi Ty vynechala. Nicméně jídlo se Ti určitě povedlo, což je hlavní. Když koukám na fotku, tak bych si hned dala :). Beka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rýpavý komentář nevadí, ba naopak, díky za něj, máš pravdu :) Ale název jsem nechala tak, jak byl uvedený v Albertu v kuchyni, vařila jsem to podle něj. Tak jsem nechala i původní pojmenování.

      Vymazat
  2. Název nemá nic společného s kajenským pepřem. recept pochází z oblasti Louisiany.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Cajunov%C3%A9
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cajun

    OdpovědětVymazat