čtvrtek 18. června 2015

Vafle na slano s dušenými ředkvičkami, kedlubnou a polníčkem


Včera jsem udělala svou poslední zkoušku na VŠ. Byla to ta absolutně nejhnusnější zkouška za celé mé studium, obdobné pocity jsem snad měla jen u magisterských státnic na oboru, který mám již dva roky hotový. Člověk přijde připravený, vyřeší bezchybně všechny příklady a na ústním si s ním pak pohrajou jak kočka s myší a je rád, když vypadne s trojkou... Prostě zážitek, na který ráda zapomenu. 
Dneska jsem si ale naordinovala volný den (no, ne tak úplně, ale aspoň v rámci možností), takže jsem měla čas připravit si vynikající oběd.
Vafle je krásně vláčná, chuťově spíše neutrální a k dušené zelenině se výtečně hodí. Myslím, že tímhle receptem přesvědčíte kdejakého masožravce, že ne každý den je nezbytné mít řízky nebo biftek.
Zeleninu můžete různě obměňovat podle aktuální sezóny. V kuchařce Heute soll es vegetarisch sein, ze které jsem čerpala, podávají jako přílohu dušenou kapustu. Což si myslím, že musí být také vynikající!

Ingredience (na 4 vafle):
na vafle:
60 g másla
špetka cukru
špetka soli
1 větší vejce (rozdělit na bílek a žloutek)
120 g hladké mouky
půl lžičky kypřícího prášku
120 ml mléka
50 ml minerálky

Změklé máslo utřu se solí a cukrem dohladka. Přidám žloutek a vymíchám do pěny. Mouku smíchám s kypřícím práškem a na střídačku s mlékem ji vmíchávám k máslu. Na závěr přidám minerálku. Z bílku vyšlehám tuhý sníh a jemně ho vmíchám do těsta. Nechám 20 minut odpočinout.
Poté těsto liju do rozehřátého vaflovače (pláty potřu omastkem) a peču asi 5 -7 minut do tmavězlata.

na přílohu:
1 kedlubna
8 ředkviček
polníček podle chuti
plátek másla
sůl, pepř, mletý kmín

Ředkvičky i oloupanou kedlubnu nakrájím na velmi tenké plátky a dám je do rozehřáté vymaštěné pánve. Osolím, opepřím, okmínuju. Zakryju poklicí a dusím asi 10 minut. Poté sundám z plotny, přidám polníček a přikládám a k vafli. 


Žádné komentáře:

Okomentovat