pátek 17. dubna 2015

Domácí piškoty savoiardi


Belgičan onehdá koupil mascarpone s jasným cílem - přimět mě, abych udělala tiramisu. Přemlouvat mě moc nemusel, protože podle tohoto receptu je opravdu výborné - od těch dob, co ho dělám sama doma si ho už neobjednávám nikde v restauracích, protože mi tam přijde umělé, moc tučné a nechutná mi. Abych ale dosáhla dokonalosti, rozhodla jsem se, že i piškoty si tentokrát upeču sama. Vhod mi tak přišlo aktuální číslo Gurmetu, kde na ně je velmi polopatický recept. A jak vidíte na fotce, dílo se zdařilo a jsou moc dobré nejen v tiramisu, ale i samotné.
Chtěla bych tak pochválit Gurmet, protože jsem podle nich už dělala víc věcí a zatím vždycky jejich recept fungoval. Což se třeba o Foodu nedalo říct. 

Ingredience (na cca 1 plech piškot, které pokryjí vaši potřebu k přípravě tiramisu podle mého receptu):
2 vejce
50 g cukru krupice
60 g hladké mouky
1 plnější lžíce kukuřičného škrobu
2 lžičky cukr moučka

Postup:
Začnu předehřívat troubu na 180 °C. Připravím si i plech na pečení, který vyložím pečícím papírem.

Oddělím bílky od žloutků. Bílky začnu vyšlehávat do sněhu. Ve chvíli, kdy bílky začnou tuhnout a obsah mísy začne připomínat sníh, přisypu za stálého míchání cukr krupice a pokračuju ve šlehání, dokud nemám tuhý, lesklý sníh.
Žloutky lehce našlehám vidličkou a opatrně je vmíchám do sněhu. Nakonec do mísy proseju i hladkou mouku a lžíci škrobu. Zlehka promíchám. Těsto je lehké, hladké, nadýchané.
Naplním jím zdobící sáček s hladkou koncovkou a na připravený plech stříkám poměrně tenké proužky (nebo jiné tvary, jak chcete nebo potřebujete). Nechávám mezi nimi trochu prostoru. Pak proužky posypu zlehka moučkovým cukrem, který nechám vsáknout, a posypu ještě jednou.
Dám do trouby a peču asi 10 - 15 minut - piškoty by měly jen lehce zezlátnout. V mé troubě stačilo skutečně jen těch 10 minut.
Po vyndání piškoty za pomocí nože odloupnu z plechu a přendám na mřížku, kde je nechám vychladnout. Pak je mohu používat. 

Žádné komentáře:

Okomentovat