pondělí 3. srpna 2015

Sendvič caprese


Ode dneška přicházejí do naší republiky opět vedra, a tak se s vámi tentokrát podělím o naprostou rychlovku, kterou si můžete vzít klidně s sebou, až půjdete někam k vodě. Sezóna rajčat je v plném proudu, a tak si je teď můžeme užívat v jejich nejlepší formě, utržené rovnou na zahrádce, doplněné doma vypěstovanou bazalkou a domácím pestem.
Nevím jak vy, ale já rajčata úplně zbožňuju a v srpnu pravidelně dobrovolně přesedlávám na rajčatovou dietu. A protože mám báječné prarodiče, kteří mě znají, pravidelně dostávám rajčatové zásoby i od nich. Nejvíc si vážím těch od kolínského dědy - je mu 83, na zahrádku jezdí každý den na kole a rajčata sám nejí, ale kvůli mně je pořád pěstuje. Milovaný dědeček! 

Ingredience (na 1 sendvič):
2 plátky žitného chleba (nebo rozkrojená ciabatta nebo foccacia)
3 rajčata (nakrájet na plátky)
60 g mozzarelly (nakrájet na plátky)
lžíce bazalkového pesta
lžička olivového oleje
sůl
čerstvá bazalka

Postup:
Jeden plátke chleba potřu pestem. Poté ho pokladu nastřídačku kolečky rajčat a mozzarelly. Osolím. Natrhám bazalku. Druhý plátek chleba pokapu olejem a přiklopím. Pokud nepospíchám, zabalím sendvič do folie a nechám ho chvilku v lednici - chutě se tak lépe propojí. Pokud ovšem spěchám nebo mám velký hlad, konzumuji okamžitě - i tak je to výborné!

Žádné komentáře:

Okomentovat