pondělí 14. prosince 2015

Citronová kolečka


Je mi až stydno, jak dlouho jsem nepřidala žádný nový recept. Ale stěhování, Vánoce, kupa věcí v práce blogování nepřeje.
Letos jsem pekla několik druhů cukroví: mj. dvojbarevné, linecké, Masarykovo, mandlové, ale abych byla upřímná, vizuelně to byla povětšinou katastrofa. Chuťově supr, ale rozteklo se to, z andělíčků byly oválky, ze srdíček čtverečky, dvojbarevné mi v troubě šíleně nabylo... A tak jsem se rozhodla, že už kašlu na vykrajované cukroví a budu se držet jednoduchosti. A tak když jsem někde narazila na recept na citronová kolečka, řekla jsem si, že to zkusím - a dobře jsem udělala. Vzhlednost tedy taky žádný zázrak, ale chuť i snadnost přípravy to dostatečně vynahrazuje. 
Jestli se vám letos nedaří podobně jako mně, klidně běžte cestou nejmenšího odporu. Nervy máme jenom jedny, před Vánoci obzvlášť :)

Ingredience:
3 vrchovaté lžíce cukru moučka
125 g změklého másla
1 a 3/4 hrnku hladké mouky
1 lžička vanilkového extraktu
šťáva a kůra z 1 citronu
2 lžíce kukuřičného škrobu

Postup:
Máslo utřu s cukrem do pěny. Přidám citronovou šťávu a nastrouhanou kůru, vanilkový extrakt a vmíchám. Poté přímíchám prosátou mouku a škrob. Zpracuju do vláčného, příjemného těsta. To rozdělím na dvě poloviny a z každé části vytvaruju dlouhý váleček o poměrně malém průměru, v troubě to ještě trochu nabyde.
Takto připravené válečky zabalím do folie a dám na 30 minut do mrazáku. Pak je vyndám a nakrájím. Dám na plech vyložený papírem a peču na 180 °C asi 13 minut- kolečka by měla lehce zezlátnout.
Vyndám, nechám vychladnout a jím nebo skladuji ve vzduchotěsné nádobě.

Žádné komentáře:

Okomentovat