čtvrtek 9. října 2014

Lečo z domácích výpěstků



Lečo jsem nejedla do svých dvaceti let. Zeleninu jsem měla ráda, ale její čerstvou verzi, ne tu teplou. Dokonce jsem dostala od rodičů na toto jídlo výjimku a nikdy ho nemusela nedobrovolně jíst. Jednoho dne jsem si ale řekla, že třeba se mi chutě už změnily a že dám leču šanci. A dobře jsem udělala. Od těch dob je, společně s ratatouille, na předních příčkách oblíbenosti co se letních jídel týče. A protože letos máme rajčata i papriky z vlastní zahrádky ještě i teď, v říjnu, je to poslední příležitost, kdy si mohu bio lečo uvařit z vlastních surovin. 

Ingredience:
3-4 zelené papriky
4 velká masitá rajčata
1 střední cuketa
1 cibule
trocha sádla
1 vejce
2 nožičky párku nebo jiné uzeniny
voda/víno na podlití


Postup:
Nakrájíme cibuli a osmahneme ji na sádle. Pak přidáme nakrájenou papriku a cuketu. Chvíli necháme. Pak přidáme oloupaná, nakrájená rajčata, sůl a pepř. Můžeme podlít troškou bílého vína. Chvíli necháme vařit pod pokličkou, pak poklici odstraníme a necháme vyvařit vodu. Ke konci přidáme nakrájenou uzeninu a rozklepneme vejce.
Podáváme s bramborami nebo chlebem.

Žádné komentáře:

Okomentovat