středa 25. února 2015

ALPRO výrobky - výzva, testování, recenze


Někdy začátkem února se na serveru Blogerky.cz objevila nabídka testovat výrobky ALPRO. Řekla jsem si: "Proč ne? V den vyhlášení mám narozeniny, tak to by mělo klapnout!" A taky to klaplo.

Mým cílem bylo ochutnat něco nového, zkusit, čím nahrazují mléko ti, kteří ho nemohou či nechtějí pít a podat zprávu o tom, jak tyto výrobky chutnají průměrnému všežravci bez laktózové intolerance.
Bude-li mi to chutnat, napíšu oslavnou recenzi a budu doufat, že budu tím šťastlivcem, který bude Alpro výrobky dostávat pravidelně po celý rok. Nebude-li mi to chutnat, nemám nejmenší důvod vychvalovat jejich produkty do nebes, protože pravidelné zasílání by stejně bylo spíš za trest.


Která verze vyhrála? Uvidíte!

V testovacím balíčku byla tři "mléka" - ovesné, mandlové a kokosové. Čokoládové sojové pitíčko. Sojová smetana na vaření.

Trochu jsem čekala, že bude přibalen taky nějaký "jogurt", přeci jen vypotřebovat přes 3 litry mléka během pár dní není úplně snadné, ale tak co. Darovanému koni na zuby nekoukej.

Čokoládové pitíčko jsem vypila ihned po rozbalení a lebedila si, jak to je skvělé, že mám tyto úžasné výrobky zadara.

Moje lebedění ale nevydrželo dlouho. Celá natěšená jsem ochutnala kokosové mléko, které mě překvapilo svou vodovostí. Zkusila jsem s ním i jáhlovou kaši, ale vůbec mě nepřesvědčilo.
Představa, že ho budu muset vypít celé, protože vyhazování potravin nesnáším, se mi úplně nezamlouvala.



Mandlové mléko bylo mnohem lepší. Nepřišlo mi tak umělé, pohanková kaše s ním byla velmi dobrá. Zkoušela jsem s ním i "zmrzlinový koktejl", ten je ale s klasickým mlékem o něco lepší. Vypít ho ale nebudu mít problém.



Ovesné mléko mě překvapilo ze všeho nejvíc. Otevřela jsem ho až jako poslední, protože po předchozích zkušenostech jsem velké zázraky nečekala, ale! Je opravdu výborné, dá se pít jen tak na chuť nebo s ním udělat musli nebo kaši - zejména tu ovesnou, která v kombinaci s kravským mlékem může být pro někoho hůře stravitelná. Navíc je chuťově jemné, příjemné a plností připomíná kravské mléko. Vedle čokoládového pitíčka je to jasný vítěz testu!



Sojová smetana je fajn, její chuť pokrmy nijak nenarušuje, v hráškové polévce nebyl patrný rozdíl, ale pro běžného člověka, který nemá s klasickou smetanou problém, je trochu zbytečná.

Sečteno podtrženo, ovesné mléko a sojové pitíčko mi opravdu chutnaly, dokonce jsem včera váhala v Bille, kde měli na Alpro výrobky slevu, jestli si nemám ten čokoládový sojový nápoj koupit ke svačině. Nakonec jsem sice odolala, ale myslím, že někdy v budoucnu určitě podlehnu :-)

Mandlové mléko nebylo špatné, s pohankou to byla velmi dobrá kombinace, vzhledem k ceně si ho ale dokážu odpustit.

Kokosové mléko mě naopak vůbec neoslovilo a budu mít co dělat, abych ho nějak využila a nevylila ho do výlevky. Edit: Pohanka je asi skutečně osmý div světa, protože je úžasná i s kokosovým mlékem a nakrájenou hruškou. Mléko tímto vypito, nevylito! :)

Celkově jsem moc ráda, že jsem měla možnost ALPRO výrobky vyzkoušet, bylo to obohacující, laktózové alergiky nyní lituji hned o něco méně, kravské mléko ale pro mě i nadále zůstává top.

Těm, kterým kravské mléko vadí, ALPRO výrobky tedy, až na kokosové mlékomohu doporučit (i když zároveň dodávám, že nemám porovnání s jinými výrobci). Těm, kteří s mlékem problém nemají, navrhuji pro zajímavost ozkoušet sojové pitíčko nebo ovesné mléko - budete překvapeni tím, jak se dá mléko nahradit rostlinnými produkty. Vzhledem k ceně ale doporučuji počkat s testováním na nějakou slevovou akci :)

Pokud by vás Alpro výrobky zaujaly, více informací o nich naleznete zde.

A jaké zkušenosti s rostlinnými mléky máte vy? Chtuná vám nejvíc ovesné, jako mně, nebo máte jiného favorita?

P.S. Původně byl termín napsání příspěvku stanoven na 25.2., tedy dnešek, následně prodloužen do 4.3. ... vzhledem k původnímu termínu jsem neměla tolik času na velké vyváření, ale mohu i tak zodpovědně říct, že mléko stejně konzumuji nejčastěji prostě tak, že si jej naliju do skleničky, přeliju sním musli nebo ho smíchám s kaší, a úplně stejně jsem testovala ALPRO mléka. Zajímala mě beztak především chuť jednotlivých mlék a vzhledem k jejich ceně je do bramboráků stejně míchat nehodlám ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat