pátek 6. března 2015

Rugelach, tedy pečené sladké rohlíčky z tvarohového těsta


Víkend opět strávím na jednom psychologickém kurzu, čili na nedělní pečení rozhodně chuť ani čas nebude. A tak jsem si řekla, že si to vynahradím dneska, protože to budu mít několik výhod, přičemž hlavní z nich je ta, že si budu mít co zabalit s sebou na svačinu. A nejen já, ale i Belgičan, který jde tuto sobotu pro změnu do práce. Nejdřív mi padlo oko na rohlíčky v aktuálním Apetitu, ale pak jsem si vzpomněla, že nějaké takové podobné byly i ve Snídani s Florentýnou. A protože tuhle kuchařku vlastním, zalistovala jsem, našla recept, zaradovala se, že je o dost jednodušší než ten v Apetitu, porovnala požadavky na suroviny s obsahem lednice, usoudila jsem, že "to by šlo", a pustila se do práce. 
Příprava je opravdu nenáročná, nicméně musím zdůraznit, že je potřeba pracovat opravdu rychle, těsto nechat pořádně vychladit, jinak se vám stane to co mně u většiny rohlíčků - kapku se rozpliznou. Na chuti jim to teda vůbec nic neubírá, vzhledově ale žádná sláva a pro návštěvu bych asi nedokonalosti musela maskovat závějí cukru pudru. Ono teda je možné, že v jiné troubě by to dopadlo o dost lépe, ta moje pražská je takový zvláštní hybrid, který si tak trochu dělá, co chce.
Vám ale budu držet palce, ať máte rohlíčky nejen chuťově, ale i pohledově dokonalé :)

Ingredience (na cca 10 ks)
na těsto:
100g lučiny nebo tvarohu (já nakombinovala čerstvý kozí sýr a plnotučný tvaroh)
100g másla
100g polohrubé mouky
špetka soli

Mouku vsypu do mísy a smíchám se solí. Přidám také na kostky nakrájené nerozměklé máslo a lučinu nebo tvaroh. Vše jen hrubě smíchám do fáze, kdy mám v míse hromadu žmolků. To rychle splácnu do koule. Kouli rozdělím na dvě části a každou z nich rychle vytvořím malou placku. Přetáhnu folií a dám aspoň na hodinu do lednice.

na náplň:
2 velké lžíce zavařeniny (mně se osvědčila rybízová domácí marmeláda)
3 velké lžíce sekaných mandlí
30 g sekané hořké čokolády

+ 1 vejce na potření

Po hodině chlazení těsto přendám na pracovní plochu a placky rozválím asi na výšku půl centimetru. Každou z nich potřu marmeládou, posypu mandlemi a čokoládou. Poté nakrájím každou z placek na cca 5 dílků. Směrem od kraje dílek zaroluju a tak vznikne rohlíček. Ten potřu vajíčkem a dám na pečícím papírem vyložený plech.
Peču na 180°C asi 20 minut.
Poté vyndám z trouby, nechám minutu vychladnout a přendám na mřížku, kde rohlíčky nechám vychladnout úplně.I


Žádné komentáře:

Okomentovat