pátek 24. dubna 2015

Balzamikové krémy Kalamata Papadimitriou - testování, recenze



Začátkem dubna se na serveru blogerky.cz objevila výzva k testování řeckých balzamikových krémů Kalamata Papadimitriou. Chvíli jsem váhala, jestli se této výzvy zúčastnit. S balzamikovými octy jsem totiž doteď neměla valné zkušenosti a vytrvale jsem je odmítala při všech příležitostech, kdy se mi je někdo snažil nalít do salátu nebo dýňové polévky. Jenže v této výzvě byla možnost testovat i bílé balzamikové krémy a to mě nalákalo. A tak jsem si řekla, že jim dám šanci, do výzvy se přihlásila a čekala, jestli budu vybraná. A jak asi tušíte, vybraná jsem skutečně byla. Zhruba po týdnu mi dorazil balíček - no, dorazil, byly s tím celkem trable, doručovatelky na Praze 3 se zřejmě bojí zvonit na zvonky i strkat do schránky oznámení o nezastižení, ale nakonec jsme se s balíkem šťastně shledaly.

Tím ovšem peripetie neskončily. Na víkend jsem jela k rodičům a ke tchýni do Polabí, krémy jsem nechala v Praze a těšila se, jak je v neděli večer vyzkouším. Jenže, znáte to, člověk míní... V sobotu jsem dostala horečky, na pohotovosti antibiotika, a tak jsem se rozhodla v péči rodičů zůstat poněkud déle, než jsem původně plánovala. A dnes je čtvrtek, zítra mi začíná celovíkendová krizovka a já mám den na testování a sepsání recenze. Uf. Proto tu nečekejte nějaké sofistikované recepty, ale vyslovené rychlovky. Na druhou stranu si myslím, že balzamika většina z nás stejně nejčastěji používá k dochucení salátů a v poslední době i ovoce. Takže i můj příspěvek o tom, jak se z odpůrce balzamik stal jejich velmi ochotný konzument ve studené kuchyni, bude docela postačovat.

Jako první jsem vyzkoušela neochucený bílý balzamikový krém. Dala jsem si ho docela obyčejně s cukrovým melounem (to je ten uvnitř oranžový) - jsem nemocná, tak potřebuju vitamínky, že ano. A světe div se - balzamikový krém mi chutnal! Poprvé v životě! Myslím, že by velmi dobře ladil i se žlutým melounem nebo třeba hruškami. A nebo třeba se zmrzlinou, kam by šel krásně použít i ten bílý s příchutí citrusů.

Pak jsem se rozhodla, že otestuju tmavý s fíkovou příchutí. Dala jsem ho do salátu (baby salátek, papriky různých barev a semínka) a jeho chuť salátu značně pomohla. Dodala mu plnost, která mu kvůli malé rozmanitosti zeleniny scházela. Podobně dobře zafungoval i obyčejný tmavý balzamikový krém, takže ti, kteří neradi kombinují slanou a sladkou chuť, mohou sáhnout po něm.

Až budu mít více času, tak rozhodně vyzkouším v tmavém balzamiku marinovat nějaké červené maso, myslím, že mu to dodá šmrnc. Například v gurmetu je teď recept na vepřové maso s mangem a třeba právě u toho úplně vidím, jak by tomu balzamiko dodalo ještě další grády, mmmmmmm. Velká škoda, že je na dnešní večer už dlouhou dobu plánovaný stroganoff...

Na závěr tu uvedu jeden "recept", kterým si fíkový krém získal mé srdce už nastálo:

Ingredience:
2 plátky chleba
měkký kozí sýr
kousek manga
fíkový balzamikový krém

Postup:
Chleba opeču v toastovači. Poté ho nakrájím na obdélníčky. Ty potřu kozím sýrem, navrch položím malou kostičku manga a přidám kapku fíkového krému. Zalezu někam do opravdu tmavého koutku a o samotě sním, jinak mi z toho nezbude vůbec nic. Tak moc je to dobré!


Žádné komentáře:

Okomentovat