pondělí 13. dubna 2015

Rajčata s mozzarellou, mé nejoblíbenější jídlo


Dost dlouho jsem váhala, jestli sem tento "recept" vůbec dávat, protože je tak notoricky známý, že asi není člověka, který by ho neznal. Taky moc dobře vím, že je duben, což tedy v našich zeměpisných šířkách rozhodně není období rajčat ani rukoly. Přitom mě samotnou rozčiluje, jak se teď z mě neznámých důvodů roztrhl pytel s recepty využívajícími "čerstvé" jahody. Vždyť sezóna jahod je až někdy v červnu a teď si můžu koupit leda ty umělé obří hrůzy ve vietnamských večerkách. Ale zpět k mým rajčatům. Prostě je miluju. V létě nejím pomalu nic jiného. A tak na nich někdy ujedu i přes zimu.
Tento víkend jsem navíc měla hodně náročný. Celý jsem ho strávila v policejním školícím středisku s uchazeči o služební poměr. V sobotu jsem se domů vrátila v jedenáct večer, v neděli jsem pak vstávala v šest a vrátila se po páté. Bez velkých pauz na oběd či večeři, všechno pěkně v letu, nastojáka, asi aby nebyl takový rozdíl mezi námi psychology a chudáky uchazeči, kteří si fakt užili jak velké fyzické, tak psychické zátěže. 
Takže když jsem pak večer v neděli přišla domů, řekla jsem si, že nutně potřebuju odměnu. A salát caprese je odměna nejlepší :-)

Ingredience:
rajčata
1 sáček s mozzarellou
hrst rukoly nebo pár lístků bazalky
sůl
olivový olej

Postup:
Rajčata i mozarellu pokrájíme, smícháme s rukolou, lehce osolíme, pokapeme olivovým olejem, s nikým se nedělíme a o samotě vše sníme :))

2 komentáře:

  1. Vůbec se vám nedivím. U nás je to také nejoblíbenější jídlo, ale div je ten, že jsem na to naučila manžela a on už pomalu nechce nic jiného k večeři. Je to také jedno z mála jídel, které rád připravuje a já se ráda nechám obsloužit. My jsme si do receptu propašovali ještě červenou cibulku a nesmí tam chybět ani olivy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S cibulkou a olivami to musí být taky moc dobré! :)

      Vymazat