neděle 17. května 2015

Tvarohové trojhránky, jistota všech jistot


Je celkem s podivem, že se tu tenhle recept neobjevil už dříve. Tvarohové trojhránky jsou totiž naprostá klasika, východisko z úzkých, nejvděčnější dezert ever. Největším odborníkem přes trojhránky je u nás babička. Protože ale samozřejmě jsem "babiččina holka", už asi někdy v mých deseti letech mi prozradila své know-how. Dobré kupované listové těsto, tvaroh v pozlátku, jedno vejce, trocha cukru and thats it, my dear! Obeznámenost s tímto dětsky jednoduchým receptem mi několikrát vytrhlo trn z paty. Úplně nejvíc ale během bydlení na všemožných, českých i zahraničních, kolejích a ve studentských bytech, kde vybavená kuchyně je obraz z říše snů. A tak jsem vždycky do práce na narozeniny, na Erasmu na různé party a neočekávaným návštěvám předkládala trojhránky. Které mají všichni rádi, nezávisle na tom, jestli ochutnavači pocházejí z Čech, Itálie nebo Maroka. 
Tentokrát jsem je pekla vpředvečer pochodu Praha-Prčice, protože trojhránky mají ještě jednu výhodu: nemusíte je krájet a můžete je jíst rukou. 

Ingredience (na 1 plech, čili asi 15 kousků):

cca 300 g listového těsta
250 g tvarohu (nejlépe toho v pozlátku, u vaničkového hrozí, že trochu vyteče - viz mé foto. To se dá částečně vyřešit lžičkou škrobu)
1 vejce
asi 2 lžíce cukru moučka + na posypání

Postup:
Vyválené těsto nakrájím na stejné čtverce (viz foto níže). Tvaroh smíchám s vejcem a cukrem, případně ještě i škrobem. Za pomocí lžíce dávkuji tuto tvarohovou směs na jednotlivé čtverečky těsta. Poté z čtverečků přehnutím vytvořím trojhránky a pečlivě přimačkám kraje těsta k sobě tak, aby nemohl tvaroh vytékat. 
Pekáč pocákám studenou vodou a nandám na něj v dostatečných rozestupech trojhránky. Peču na 180°C asi 20 minut, dokud nejsou trojhránky růžové.
Po vyndání každý z trojhránků "vykoupu" v moučkovém cukru.



3 komentáře:

  1. Vypadají perfektně :) A jinak máš moc pěkný blog, jsem ráda, že vidím někoho, kdo rád vaří podle Flo.
    Děkuji, že jsem mohla tvůj blog díky komentáři u mě poznat :ú

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju :) Podle Florentýny vařím ráda, to je fakt.

      Vymazat
    2. Já děkuju :) Podle Florentýny vařím ráda, to je fakt.

      Vymazat