středa 3. června 2015

Těstoviny s chřestem a rajčaty


Když jsem nedávno kupovala chřest kamarádce, neodolala jsem a koupila jsem ho i nám domů. Byl opravdu pěkný, silný, čerstvý. Přišlo mi škoda ho jakkoli přebíjet nějakými omáčkami, šunkou, sýrem, a tak jsem se rozhodla, že ho udělám úplně obyčejně na másle s rajčaty, špagetami a petrželkou. A slušelo mu to tak velice.
V receptu počítám s tím, že chřest máte již zblanšírovaný. To znamená, že jste mu odkrojili spodní třetinu, oloupali po celé délce kromě hlavičky, asi 2 minuty povařili a poté ihned prudce zchladili v ledové vodě.

Ingredience (pro 2):
4 silné výhonky bílého chřestu
5 středně velkých rajčat
300 g špaget
tenký plátek másla
pár kapek citronové šťávy
sůl, pepř
hrst petrželky
asi 30 g mozzarely

Postup:
Uvařím špagety podle návodu.
Mezitím nakrájím chřest na kolečka, rajčata na čtvrtky. Na plotně rozpálím v pánvi máslo a vložím do ní nakrájený chřest. Ztlumím plotýnku, aby se chřest opékal jen zvolna a asi dvě minuty ho takto nechám restovat. Poté přidám rajčata, osolím a opepřím podle chuti, zakápnu několika kapkami citronové šťávy, nechám chvilinku prohřát a odstavím.
Na závěr přisypu nadrobno nakrájenou petrželku a nahrubo nastrouhanou mozzarellu. 
Smíchám s uvařenými špagetami a podávám.
Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat