sobota 18. července 2015

Cuketové špagety respektive nudle


Cuketová sezóna je poměrně dlouhá a obzvlášť vydatná. Jestli máte podobnou sklizeň jako moji rodiče (cca 15 cuket týdně), můžete už někdy propadat lehkému zoufalství: Jak to všechno nějak elegantně spotřebovat? Inspirace na cuketové recepty není nikdy dost, a ty, které jsou rychlé a nenáročné na další suroviny, jsou obzvlášť ceněny. 
Já osobně mám cukety velmi ráda, a tak mi jejich vysoká plodivost nevadí. Využívám je v ratatouille, míchám s těstovinami, zapékám v podobě lizebabu, nebo je jen tak narychlo opeču. Další možností je nakrájet je na dlouhé nudličky (a ano, jde to i bez speciálního přístroje zvaného spiralizér) a vydávat je za špagety. Pokrm je to rychlý, elegantní a nad očekávání dobrý.

Ingredience (pro 2):
2 středně velké cukety
4 středně velká rajčata
3 malé stroužky česneku
lžíce olivového oleje
sůl
2 lžíce bazalkového pesta
2 snítky bazalky
parmazán na posypání

Postup:
Cukety pořádně omyju a odkrojím jim konce. Každou cuketu podélně rozčtvrtím. Z těchto dlouhých špalíků pak za pomoci obyčejné škrabky odkrajuji tenounké nudle. Prostředky cuket, které jsou plné semínek, mohu nechat stranou a buď sníst za syrova nebo vyhodit. 
Rajčata načtvrtím, česnek nadrobno nakrájím.
V pánvi rozpálím olej, přihodím cuketu, rajče i česnek, osolím a restuju asi 3 minuty, dokud cuketa není teplá (pokud chci studený pokrm, tak tento krok mohu vynechat). 
Potom přendám na talíře, smíchám s pestem, natrhanou bazalkou a posypu parmazánem. 
And that's it, my friends!

2 komentáře:

  1. ano ano, podobnou situaci s cuketami máme doma také. Já je ale opravdu miluji a snažím se je házet do všeho :) Nakonec pak z těch největších zavařujeme čatní. Cuketové nudle vypadají skvěle, nechám se inspirovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čatní jsem nikdy nezkoušela. Ale je fakt, že jsem ho nedávno měla v restauraci jako přílohu a bylo moc dobré. Tak bych se k němu také mohla odhodlat :)

      Vymazat