úterý 21. července 2015

Plněné broskve - lehký a rychlý dezert


Ač je to skoro k neuvěření, také broskve už pomalu (vlastně docela rychle) dozrávají. Nevím, jak pro vás, ale pro mě jsou broskve dokonalý symbol léta. Vždycky, když je jím a jsem od nich upatlaná až za ušima, vzpomínám na léto u babičky, na stanování na Třeboňsku a na chataření na Sázavě. 
Dezert, který jsem tu pro vás připravila, mi ale přinesl ještě další vzpomínky. Dělala jsem ho vůbec poprvé, podle své nové kuchařky The Silver Spoon, a když jsem ho ochutnala, ocitla jsem se najednou v dětství a vůbec jsem nevěděla proč. Říkala jsem Belgičanovi: "Mně to strašně připomíná nějakou chuť... něco, co jsem jedla jako malá...ty jo, ale co..." Přemýšlela jsem o tom celý večer a pak mi to došlo! Nanuk Žirafa! Pamatujete na něj? Na sourozence Mrože? Ve žlutém obalu? Býval sice myslím meruňkový, ale ta chuť mých teplých broskví s kakaem, cukrem a vejci byla úplně stejná! 
Tak jestli si chcete zavzpomínat na dětství s Žirafou, neváhejte a tyhle broskve si připravte. Třeba ještě dnes. Je to úplná brnkačka. 

Ingredience (pro 2):
3 broskve
4 piškoty
25 g (1 lžíce) cukru krupice
1 žloutek
1 vrchovatá lžička kakaa
lžíce másla
bílý jogurt nebo zakysaná smetana k finálnímu dozdobení (nemusí být)

Postup:
Jednu z broskví oloupu, zbavím pecky, rozpůlím a nadrobno nakrájím. Dám do misky. Zbylé dvě broskve pouze rozpůlím a zbavím pecky. Prohlubeň po pecce ještě trošku lžičkou vyhloubím a získanou dužinu přidám k nakrájené broskvi v misce. 
K pokrájené broskvi přidám kakao, cukr, vaječný žloutek a nadrobno nalámané piškoty. Pořádně promíchám. 
Touto směsí naplním zbylé broskve. Ty potom vložím do máslem vymazaní zapékací misky. Navrch každé broskve přidám ještě kousíček másla.
Vložím do trouby předehřáté na 170°C a peču asi 30-40 minut.
Poté vyndám, nechám několik minut vychladnout a podávám ještě teplé. K broskvím mohu servírovat také jogurt nebo zakysanou smetanu - dokonalou tečku lehkého dezertu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat