neděle 25. října 2015

Podzimní koláč s tvarohem, jablky a skořicí


Co dělat, když je neděle, sezóna jablek, v lednici máte tři tvarohy, kterým končím lhůta a venku je pošmourněji, než jindy? Přeci péct!
Recept na tenhle koláč jsem našla na blogu Pradobroty, kam občas ráda zavítám, protože autorka má doopravdy hezké fotky, peče a vaří pro mě zajímavé, ale zároveň normální věci a navíc mám dojem, že máme společnou kamarádku :) 
Těsto jsem obšlehla v podstatě úplně, tam si tedy žádnou invenci nepřipisuji, co se týče náplně, tak tu jsem uzpůsobila obsahu naší lednice a vlastním chutím. Celkově je koláč velice chutný, po koláčích z křehkého těsta je to příjemná změna a přestože já osobně zase tolik neholduju skořici, tak v tomto koláči mi absolutně nevadí a to ani přesto, že jí tam je doopravdy dost. 

Pokud budete používat koláčovou formu stejně jako já, tak počítejte s tím, že se vám tam náplň tak tak vejde. Do trouby tedy dejte pod formu ještě plech, kdyby náhodou prskla náplň ven, ať si nezašpiníte celou troubu.

Ingredience (na formu o průměru 27 cm) :
na těsto:
60 g povoleného másla
50 g cukru 
1 vejce
170 g polohrubé mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva
1 lžička mleté skořice

Máslo ručním robotem vyšlehám s cukrem. Přidám vejce a skořici a stále šlehám. Mouku smíchám s kypřícím práškem a postupně také zašlehávám do těsta. Ve výsledku bychom měli získat hladké, na omak příjemné, ale trochu mazlavé těsto.

Takto připravené těsto rukou vymačkáme do vymazané formy. Těsto se trochu lepí, tak si kdyžtak navlhčete ruce, to pomůže.

na náplň:
6 menších jablek - oloupat, zbavit jádřince a nastrouhat nahrubo
750 g polotučného tvarohu z vaničky
2 lžíce podmáslí
1 vejce
1 vanilkový cukr (tedy 20 g)
1 vrchovatá lžíce cukru

Nastrouhaná jablka rovnoměrně rozvrstvím na těsto. V míse smíchám všechny ostatní ingredience a utřu do hladka. Vliju na jablka, rozetřu a trochu zavrtím formou, aby se tvaroh rovnoměrně rozlil. 

na polevu:
50 g rozpuštěného másla
1 neúplná lžíce skořice
30 g cukru
1 lžíce hladké mouky

K rozpuštěnému máslu přidáme skořici, cukr i mouku a pořádně promíchám, aby nevznikly hrudky. Lžící nakapu na tvarohovou vrstvu. Pak vezmu vidličku, hroty zabořím trochu do tvarohu a krouživými pohyby polevu ledabyle rozmíchám po celém koláči. Nesnažím se o pravidelnost.

Dám péct na 180 °C na 40 minut.
Poté vyndám, nechám vychladnout a podávám.



Žádné komentáře:

Okomentovat