úterý 22. prosince 2015

Vanilkový extrakt aneb Merry Christmas everyone!


Letos se mi konečně povedlo vymyslet a pořídit dárky včas, takže jsem se vyhla přeplněným nákupním centrům a ušetřila si spoustu nervů, které se mi ještě budou hodit při smažení řízků, návštěvách celého širokého přibuzenstva a pitvání kostí z kapra. Musím si zapamatovat, jak skvělý pocit to je, mít už začátkem prosince vystaráno a maximálně hrát roli pověřeného Pražáka, který může nakoupit to, co na maloměstě není.
Poměrně značně mi v tomhle pomohlo i to, že jsem se odhodlala konečně udělat vanilkový extrakt, z celého litru vodky a 20 lusků vanilky. Nejdříve se mi to zdálo trochu megalomanské, ale jak velmi mě hřálo následné vědomí, že už nemusím nic vymýšlet pro tetu a že mám solidní dárkový základ pro mamku a tchýni. A taky pro sebe, žeano. Příští rok se jedlých dárků domácí výroby rozhodně budu držet, protože si můžete nádherně vyhrát i s balením a snad každý musí ocenit ten čas, který jste mu společně s dárkem věnovali.
Až tedy zase za rok budu přemýšlet, jak se ten vanilkový extrakt dělá, tak tady je návod:

Ingredience:
250 ml 40% vodky
5 vanilkových lusků

Postup:
Lusky podélně rozříznu a vhodím do lahvičky. Zaliju vodkou a uzavřu. Skladuji v temném místě, čas od času protřepávám. Extrakt je připravený k použití za cca 8 týdnů. 

Použití: 30 ml extraktu na 1 litr tekutin nebo po lžičkách dle receptu.

A to je celé, moji milí. Přeji vám krásné Vánoce v kruhu vašich nejbližších, mnoho úspěchů při vánočním kulinaření a třeba i nějaké ty kuchařské a kuchyňské vychytávky pod stromečkem! 

Žádné komentáře:

Okomentovat