neděle 17. ledna 2016

Jablečný krambl s ovesnými vločkami a špaldovou moukou


Ve špajzu mi zbývala 4 jablka, která už absolutně nelákala ke konzumaci "jen tak". Vyhazování jídla ale nesnáším, a tak mě napadlo, že by ještě mohla udělat službu v nějakém dezertu. Ke kramblu mě přivedl blog Pradobroty, kam občas zavítám. Inspirovala jsem se tam i receptem a trochu pozměněný vám ho předkládám.
Co se týče cukru, tak myslím, že hodně záleží na tom, jaká jablka použijete. Ta moje už byla opravdu trochu za zenitem, takže jsem musela přidat trochu cukru přímo k nim. Pokud ale budete mít sladší kousky, můžete dát cukr klidně jen do drobenky.

Ingredience (na zapékací misku jako na obrázku):
4 starší jablka (oloupat, zbavit jádřince)
2 lžíce koňaku (nebo rumu, já použila Ararat)
100 ml vody
2 lžíce cukru
2 lžíce jemných ovesných vloček
1 lžíce špaldové mouky
plátek másla silný asi necelé 2 centimetry
skořice

Postup:

Oloupaná jablka nakrájím na kostičky a dám společně s vodou dusit do hrnce. Přidám 1 lžíci cukru a koňak, špetku skořice, dusím, dokud nejsou jablka úplně měkká (asi 20 minut).
Mezitím si připravím drobenku. Smíchám máslo s vločkami, moukou, zbylým cukrem a špetkou skořicí, Prsty vytvořím drobenku.
Měkká jablka vysypu do lehce vymazané formy, posypu drobenkou a dám péct asi na 20 minut na 200°C, dokud drobenka nezezlátne.
Podávám ještě teplé, jím lžící přímo z misky a nejlépe ještě i se zakysanou smetanou.

Žádné komentáře:

Okomentovat