pondělí 25. ledna 2016

Kakaové půlměsíčky mojí babičky


Moje babička umí spoustu skvělých věcí. Její kynuté buchty, švesťáky, řepánky, kremrole jsou bezkonkurenční. Já ale bohužel tolik na kynuté těsto nejsem, a tak když se mě babička jako dítěte ptala, co by měla upéct, mívala jsem v tom jasno: kakaové půlměsíčky. Dodnes si pamatuju ten pocit, když byla neděle, byli jsme s bráchou a bratránkem u babičky, šla poobědová pohádka a na stole byl tenhle můj oblíbený zákusek.
Takže když Belgičan onehdá přišel s tím, že bych mohla něco upéct, abychom měli na týden k snídani a k odpolednímu čaji, vzpomněla jsem si na dětství, na půlměsíčky a bylo jasno: zavolám babičce o recept a přenesu se zpátky v čase do krásných devadesátých let, do obýváku v Polabí k nedělní pohádce a nebo partičce kanasty.

Ingredience (na plech asi 35x35 cm):

na těsto:
16 dkg změklého másla
16 dkg cukru krupice
16 dkg hrubé mouky
4 lžíce kakaa
4 vejce

na polevu:
4 lžíce vařící vody
30 dkg cukru moučka¨
3 lžíce citronové šťávy nebo rumu

Postup:
Utřu máslo s cukrem (dám si skutečně záležet a dělám to pořádně a dlouho, aby pak nekřupal cukr mezi zuby). Poté přidám mouku, vmíchám, posléze přidám vejce a kakao a důkladně smíchám.
Těsto vliju na plech vyložený papírem, uhladím a peču na 160 °C asi 20 - 25 minut (kontroluji špejlí).

Když je těsto lehce vychládlé, připravím polevu. Smíchám vše dohromady a rozetřu opatrně po těstě.
Půlměsíčky vykrajuji skleničkou s tenkým okrajem ještě dokud není poleva plně zatuhlá (jinak by popraskala).

Žádné komentáře:

Okomentovat