pondělí 1. února 2016

Úlovky z půdy, díl 1.

Nevím, jak vy, ale já hrozně ráda šmejdím ve starých věcech, na půdách, v kůlnách a hledám zapomenuté poklady. Staré věci podle mě mají duši, jsou krásné, a když se jich dotýkám, tak mám dojem, jako kdybych se alespoň skrze ně setkala se svými předky, které jsem neměla možnost potkat, jako kdybych najednou viděla moji mamku, když byla dítě, moji babičku, když si zařizovala domácnost nebo tátu, když si jako malý u své babičky hrál s kozou a pak pil bílé kafe...

Mám to štěstí, že moji prarodiče bydlí v domě, kde bydlela už moje prababička, i praprababička a snad i prapraprababička. A moji druzí prarodiče také pořád vlastní dům, kde bydleli moje praprarodiče a snad i jejich rodiče. A naštěstí jim nevadí, když si občas zašmejdím ve staré prádelně nebo kuchyňce.

Bohužel, zrovna teď, když si zařizuju vlastní byt, nemám zrovna moc času na hledání ztracených pokladů, ale doufám, že s tím, jak se bude prodlužovat den, si některý víkend skutečně obléknu montérky, nasadím roušku a půjdu se hrabat do míst, na kterých je třicetiletý prach.
Mám tedy sice silnou konkurenci v mojí mamce, která staré krámy miluje snad ještě víc než já, ale možná bych z ní mohla udělat svého spojence a parťáka k objevům.

Pro začátek jsem babičky požádala, aby mi daly, co uznají za vhodné ze svých netknutých zásob. A tak jsem dostala dvě sady talířů, jejichž fotku jsem vám už někdy ukazovala. A myslím, že brzy dostanu ještě podnos na dorty a čajový servis.

V mezičase jsem si ale také jen velice zlehka zašmejdila ve staré prádelně, která aktuálně slouží jako skladiště vajec, krmení pro zvířata a starého harampádí. No a objevila jsem roztomilé hrníčky, pak také jednoduché bílé hrníčky z 60. let a také nádhernou starožitnou lžičku. To budou panečku teď fotky!

V merku mám dále taky ještě pár talířů s motivem lučního kvítí a pak mi taky intuice říká, že tam někde budou i staré váhy. Takové ty s měděnými miskami. Musím je objevit!

A tak jsem si řekla, že možná i vy jste vetešničtí nadšenci a že se s vámi budu postupně dělit o své objevy. A třeba mi i vy na oplátku do komentářů napíšete, jaké poklady máte po svých předcích vy.

Žádné komentáře:

Okomentovat