úterý 18. října 2016

Rakytníkový džem pro zdraví

Rakytníkový džem
O mém vztahu k rakytníku jsem psala již zde A řekla bych, že s věkem se můj vztah k němu prohlubuje a zintenzivňuje. Letos jsem dokonce měla plody vlastní, respektive ze zahrady rodičů a prarodičů. Trny ani tolik nepíchaly a celkem rychle jsem očesala celé stromky s výnosem 500 g plodů. Není to mnoho, tak akorát na dvě skleničky, ale po mladých stromcích člověk nemůže chtít zázraky. 

Pokud jste si k rakytníku, alias ananasu Ruska, také již našli cestu, přináším návod na to, jak si tento céčkem nadupaný zázrak uchovat na zimu v podobě džemu. 

Na 2 malé skleničky:

500 g omytých plodů
150 g krupicového cukru
1 lžíce gelfixu 3:1

Postup:

Rakytník dám do hrnce, zaliju asi 1 dcl vody a přivedu k varu. Míchám, aby se mi to nepřipálilo. Když plody změknou, vypnu plotýnku, připravím si misku a cedník a obsah hrnce přes cedník propasíruju do misky.
Šťávu vrátím do hrnce, přisypu cukr smíchaný s gelfixem a 5 minut za stálého míchání vařím.
Poté ještě horké liju do vysterilizovaných skleniček a pořádně uzavřu.
Obrátím dnem vzhůru alespoň na hodinu. Poté obrátím nazpět, popíšu skleničky a je hotovo.

A pokud si chcete vystřelit z někoho, kdo rakytník nezná, dejte mu ochutnat čerstvý lákavě oranžový plod - citron hadr ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat