sobota 31. prosince 2016

Salát z růžičkové kapusty s brusinkami a mandlemi



K zimě růžičková kapusta rozhodně patří, ta její chuť je pro mě taková zvláštně uklidňující a hřejivá. Zároveň mám také vždycky hrozně hřejivý pocit, že její konzumací dělám prospěšnou věc pro své zdraví.

Tento salát je skutečně dobrý, kombinace s brusinkami je možná překvapivá, ale velice chutná, niva skvěle ladí. Uvidíte, že až si salát uděláte, bude vás ještě dlouho poté honit mlsná a touha jej zopakovat.

Oproti původnímu receptu, který jsem našla v nové kuchařce Florentýny, jsem vynechala opékání mandlí - pro mě bývají opečené mandle těžší do žaludku. Věřím ale, že někomu by opečené chutnaly ještě více. Taky jsem kapustu pouze nakrájela na čtvrtky a nerozdělovala po jednotlivých lístcích - to by mi zabralo opravdu hodně času a z rychlovky by se stalo jídlo za trest. Ubrala jsem i nivy.

Ingredience (pro 2):

cca 20 kapustiček
hrst plátků mandlí
hrst sušených brusinek
cca 60 g nivy

1 lžíce bílého vinného octa
2 lžíce olivového oleje
sůl, pepř

Postup:

Kapustičky očistím, zbavím ovadlých lístků a odkrojím konec košťálu. Očištěné kapustičky nakrájím na čtvrtky.
Přivedu k varu asi 1,5 litru vody, pořádně osolím a kapustičky do ní vhodím. Vařím nezakryté asi 3 minuty. Poté scedím.

Mezitím si připravím zálivku - smíchám ocet, olej, sůl a pepř.
Scezené kapustičky rozdělím do misek, přeliju zálivkou, přidám brusinky, mandle a nadrobenou nivu. Podávám.

Toto je verze pro teplou verzi salátu, pokud byste radši studenou, musíte uvařenou kapustu pořádně propláchnout ledovou vodou.

Žádné komentáře:

Okomentovat