neděle 8. října 2017

Hruškový závin s marcipánem a mandlemi




Během bláznivého září jsem sice pekla i vařila, ale moc jsem nezkoušela žádné novinky, spíš ověřené recepisy. Ale s tím, jak jsme se přehoupli do podzimu, přibývá plískanic a s tím i čas na kulinářské vyžití.
Dědovi letos plodily hrušně ostošest, takže co se týče dezertů, mám jasno v tom, co bude jejich součástí. Tentokrát jsem vyzkoušela závin s hruškami a marcipánem. Inspiraci jsem čerpala ve starém čísle časopisu Sweet dreams a také z Apetitu. Po prvním ochutnání jsem byla, přiznávám, poněkud zklamaná. Když jsem si ale závin dala druhý den ke snídani, nestačila jsem se divit. Najednou byl výborný, vláčný, chuť hrušek a marcipánu se skvěle propojila. Doporučuji tedy nechat štrúdlu trochu času na rozležení, vážně se to vyplatí.
Co se týče přípravy, je snadná (tedy pokud už máte trochu cviku s taženým těstem), akorát to krájení hrušek je na dlouho...

Ingredience na těsto (na 2 šišky):

použijte dle tohoto receptu - je v něm i popis jak správně táhnout.

Ingredience na náplň:
8 hrušek - zbavených jádřince, nakrájených na tenké plátky
šťáva z 1 citronu
200 g surového marcipánu - nastrouhat nahrubo
50 g mandlí
cukr krystal
koření podle chuti (můžete dát skořici, badyán, hřebíček... - já tomu moc neholduju, ale spoustě lidí zrovna tohle chutná)
1 vejce na potření

Postup:
Když mám pěkně roztažené těsto, nasypu na něj rovnoměrně polovinu hrušek, pokapu citronovou šťávou, posypu cukrem dle chuti (hodně záleží na druhu a zralosti hrušek, buďte s tím cukrem spíš opatrní). Dle chuti přidám koření.
Posypu rovnoměrně polovinou marcipánu a mandlí.
Zaroluju.

Na závěr potřu rozšlehaným vajíčkem. Stejný postup u druhé šišky.

Peču asi 15-20 minut na 180°C.

Nechám rozležet do druhého dne a podávám.


2 komentáře:

  1. Tak tato kombinace musí být dokonalá, mňam!! Marcipán miluji :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vyborna a cim dele se necha rozlezet, tim lepe

      Vymazat