pondělí 6. října 2014

Polenta na sladko



 

Polenta pro mě byla docela dlouho dost neznámý pojem, což změnil až můj pobyt v Bruselu – v kantýně ji tam totiž vařili docela často. A tak, když mi jednoho rána došly nápady na to, co si přichystat k snídani, řekla jsem si, že zkusím polentu na sladko. V doprovodu ovoce a zakysané smetany se jedná o skvělý start do nového dne.

Ingredience (pro 2):
půl hrnku instantní polenty (já jsem ji pořídila v Itálii, sehnat se dá ale i ve zdravé výživě nebo větším obchoďáku)
hrnek a půl vody
špetička soli
půl sáčku vanilinového cukru
lžíce másla
1 jablko
hrst sušených brusinek
4 lžíce zakysané smetany
cukr moučka na pocukrování


Postup:
Vodu vliju do hrnce a osolím. Když je horká, tak přisypu polentu. Neustále míchám, přivedu k varu (pozor, strašně to bublá!) a vařím asi dvě minuty.
Poté odstavím, přidám cukr a máslo a promíchám. Kaši přendám na větší talíř, rozprostřu ji na něj a nechám vychladnout. Mezitím nakrájím jablko.
Vlažnou kaši nakrájím na kostky, dozdobím smetanou, ovocem, pocukruju a podávám.

Tip:
Ovoce samozřejmě mohu obměňovat dle nálady. Část vody mohu také zaměnit za mléko. Zakysaná smetana lze vyměnit za tvaroh nebo jogurt.

Žádné komentáře:

Okomentovat