čtvrtek 23. října 2014

Švýcarské rösti



Rösti jsou pro mě taková kuchařská samozřejmost, že často zapomenu, že pro našince představa smíchání brambor, šunky a sýra a jejich následné opečení může působit poněkud babicovsky. Já ale od Švýcarů Andyho a Rosemary již od svých deseti let vím, že je to švýcarské národní jídlo a že v jejich kantonu se dělá přesně takhle. A věřte nebo ne, je to úžasně dobré (protože úžasně mastné...).

Ingredience:
6 středních brambor
100g slaniny (může být i šunka)
150g tvrdého sýra
trocha petržele
lžíce sádla
sůl, pepř
2 stroužky česneku


Postup:
Nejlepší je si brambory den předem uvařit. Jde to ale i ze syrových brambor. Brambory oloupu a nastrouhám nahrubo. Sýr nastrouhám taky nahrubo a přidám ho k bramborám. Slaninu nakrájím na kostičky a přidám ji ke zbytku, stejně jako nakrájenou petržel, vylisovaný česnek. Opepřím, osolím a pořádně promíchám.
Na pánvi rozpálím sádlo a „bramborák“ z obou stran opeču na středním ohni dozlatova.
Podávám s čerstvou zeleninou.

2 komentáře:

  1. Mela jsem to a je to genialni a babicovske mi to neprijde, protoze jsem ve Svycarsku byla. Ve Spanelsku jsem taky byla, ale to, co pred nedavnem ukuchtila u nas na koleji jedna Spanelka, za to by se nemusel stydet ani babica. Rozklepla vejce, no nich zamichala orestovanou cibulku, rozdrcene bramburky (ano, chipsy), vse smichala a udelala z toho na panvi "omeletu", brrrr... Fuj, jen pohled mi stacil a musela jsem odejit... bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to musela být lahůdka ... :) Měla jsem možnost bydlet na koleji vedle Číňanů, Korejců a Indů a to jsem někdy z kuchyně taky prchala velmi rychle :)) Btw. hezký blog!

      Vymazat