čtvrtek 19. března 2015

Holandský mletý řízek


Připadám si jako velká holka. Nejenže jsem nedávno poprvé v životě připravovala steaky, které se povedly natolik, že jsem je nestihla ani vyfotit. Ale zvládla jsem na výbornou i holandské řízky, které patří mezi moje nejoblíbenější pokrmy. Takže kritéria na jejich posouzení byla opravdu přísná! Čili od teď už vím, že mě poslouchá nejen kuřecí maso a vepřové nudličky, ale i pořádná hovězí flákota a dobré mleté. A nevím, jestli ze svých kulinářských úspěchů mám větší radost já nebo Belgičan :)

V receptech, které jsem našla, se na holandské řízky všude používalo vepřové mleté maso a mléko. Mně v lednici ale leželo maso napůl hovězí, napůl vepřové. Vzhledem k tomu, že vepřové se používá především kvůli jeho tučnosti a tudíž šťavnatosti, bála jsem se, aby moje řízky nebyly moc suché. A tak jsem nahradilo mléko smetanou a přidala celkem dost strouhaného sýra a zafungovalo to velmi dobře. Je tedy jen na vás, jestli se budete držet tradičního vepřového nebo použijete můj recept. 

Ingredience (na 6 menších řízků)
250 g mletého masa (půl na půl hovězí a vepřové)
50 ml smetany
90 g strouhaného sýra (např. eidam, ementál)
špetka soli
olej na smažení
1 vejce, hl. mouka a strouhanka na trojobal)

Postup:
Maso smíchám se solí a dám do lednice asi na 20 minut odpočinout. Poté k němu přiliju smetanu a míchám do té doby, než se všechna vsákne. Na závěr přisypu sýr a opět pečlivě promíchám.
Ze směsi vytvaruju šest malých bochánků. Opět dám na chvíli odpočinout do lednice.
Mezitím si do třech misek připravím suroviny na trojobal. Mouku zvlášť, vejce s troškou vody zvlášť a strouhanku zvlášť. Řízečky obalím.
V pánvi rozpálím olej (řízky by měly být ponořené asi do poloviny). Když je rozpálený, vložím do pánve řízky a okamžitě ztlumím plamen na střední výkon. Z každé strany smažím alespoň 5 minut, dokud strouhanka nezezlátne. Po otočení přiklopím poklicí.
Hotové řízky vyndám na ubrouskem vyložený talíř.
Podávám s bramborem nebo bramborovou kaší.


Žádné komentáře:

Okomentovat