pondělí 27. dubna 2015

Hovězí stroganoff, snadno a rychle


Ufff. Krizovka byla tento víkend opravdu výživná, náročná témata, hlava mě bolela jak střep a musela jsem vypadat v neděli po skončení asi doopravdy hrozně, protože se mě v tramvaji zeptala paní starší než já, jestli se nechci posadit. A těhotně snad nevypadám. Každopádně jsem ráda, že hovězí stroganoff, který vám dnes prezentuji, jsem vařila již ve čtvrtek večer. Jinak by tu dnes žádný příspěvek nebyl, protože přes celý víkend vařil Belgičan anebo pizzerie ;) 
Hovězí stroganoff je výborná věc a navíc rychlá. Ale její zásadní podmínkou je minutkové hovězí maso. Jinak budete mít místo měkkého masa podešev. Takže to si vážně ohlídejte.

Ingredience (pro 2):
cca 300 g minutkového hovězího masa (nízký roštěnec)
1 cibule
100 g hnědých žampionů
200 g zakysané smetany
kousek másla
citron
sůl, pepř

Postup:
Oloupu cibuli. Maso nakrájím na tenké nudličky, osolím a opepřím. V pánvi rozehřeju na středním ohni máslo. Přidám nahrubo nakrájenou cibuli, osolím ji a nechám ji pomalu změknout (bude to trvat asi 5 minut). Pak plamen zvýším a přidám nahrubo nakrájené žampiony. Asi dvě minuty je zprudka opékám. Na závěr přidám maso. To se musí rovnoměrně ze všech stran osmahnout a zatáhnout. Zprudka opékám asi necelé dvě minuty.
Poté obsah pánve vyškrábnu do misky. Na rozpálenou pánev vliju asi 100 ml vody. Tu nechám téměř všechnu odpařit. Poté vypnu plotýnku a přidám zakysanou smetanu. Nechám prohřát, do pánve vrátím i maso a spol. promíchám a nechám pět minut odstát.
Poté podávám třeba s rýží.

Žádné komentáře:

Okomentovat