pondělí 22. února 2016

Popraskané čokoládové sušenky aneb brownies v jednohubkové podobě


Byla neděle večer a Belgičan na mě začal loudit, abych něce upekla. Buď kynuté buchty anebo brownies. Popravdě se mi nechtělo ani do jednoho - kynuté buchty zrovna dvakrát nemiluju a brownies mi zas přijde celkem nudné na přípravu. Ne že by se ta nudná příprava občas nehodila, ale tentokrát jsem chtěla vyzkoušet něco nového. A tak mě nakonec napadlo sáhnout po kuchařce Snídaně u Florentýny a nalistovat sušenkovou kapitolu. Ty čokoládové cookies Belgičana přesvědčily o tom, že by možná mohlo být něco jiného než brownies.
Poté, co je už upečené ochutnal, prohlásil: "Chtuná to jako brownies, ale ještě trochu líp." 
Takže pokud si chcete udělat brownies do ruky (a přidělat trochu práce při přípravě), neváhejte a tyhle sušenky vyzkoušejte. 

Ingredience (na cca 30 sušenek):
hrst sušených brusinek
4 cl rumu nebo koňaku (já použila Ararat)
50 g másla
200 g hořké čokolády
2 vejce
50 g cukru krupice
100 g hladké mouky
špetka prášku do pečiva
špetka soli

+ 2 lžíce cukru krupice a 2 lžíce cukru moučka na obalování

Postup:
Brusinky vsypu do hrníčku a zaliju rumem.

Ve vodní lázni rozpustím nalámanou čokoládu s máslem.

Mezitím v míse vyšlehám cukr s vejci do světlé pěny. Trvá to asi pět minut.
Odměřím si mouku a prstem do ní vmíchám prášek do pečiva a sůl.

Když je čokoláda rozpuštěná, vmíchám k ní naložené brusinky. Poté za stálého šlehání pomalu přilívám čokoládu k pěně z vajec. Po zašlehání pomalu přisypávám také mouku. Smíchám do poměrně tekutého těsta.
Hotové těsto vložím na cca 2 hodiny do lednice, aby ztuhlo.

Troubu předehřeju na 160°C. Plech vyložím pečícím papírem.
Lžící z těsta odkrajuju asi 3cm kousky, vytvaruju z nich nahrubo kouli, nejprve obalím v krupicovém cukru, poté poupravím tvar na hezčí kuličku, obalím v cukru moučka a kladu na plech. Nechávám asi 5cm rozestupy.

Peču zhruba 10-12 minut.
Po vyndání nechám zchladnout na mřížce.



Žádné komentáře:

Okomentovat