neděle 2. srpna 2020

Cannelloni s cuketou a rajčatovou omáčkou



Cannelloni jsem poprvé ochutnala asi před šesti lety v kantýně Evropského parlamentu, moc mi chutnaly a od těch dob mě strašily v hlavě. Toužila jsem je zkusit připravit doma, jenže u nás jaksi nebyly standardně k sehnání. Až před časem v Lidlu, v rámci italského týdne, se na mě usmálo štěstí. Cannelloni jsou vlastně takové široké těstovinové roury, které se mohou plnit nejrůznější náplní, ať už s masem nebo bez, a po zapečení s rajčatovou omáčkou připomínají lasagne. Vzhledem k tomu, že otázka “Co s cuketou” je stále aktuální, bylo o náplni rozhodnuto rychle :) 

Ingredience (na plech, takový ten smaltovaný, v kterém se běžně peče kuře)

zhruba 150 g cannelloni (cca půl balení)
2 středně velké cukety
250 g ricotty
2 stroužky česneku
parmazán
sůl
kousek másla

Postup:
Pekáč zlehka vymažu máslem. Cuketu nahrubo nastrouhám, vymačkám z ní vodu a poté ji smíchám s ricottou. Přidám propasírovaný česnek a osolím dle chuti. Mohu přidat i italské bylinky.
Touto směsí plním cannelloni (dobře to jde kávovou lžičkou) a skládám vedle sebe do pekáče. 
Na závěr přeliju rajčatovou omáčkou a posypu nastrouhaným sýrem a peču na 200stupňů asi 30-40 minut. 


Žádné komentáře:

Okomentovat