pondělí 5. ledna 2015

Pomazánka z čerstvého lososa

B
elgičan dělal onehdá sushi a zbyl mu jeden filet lososa. Bála jsem se, že rozmražený losos nám v lednici v dobrém stavu dlouho nevydrží, a tak mě napadlo, že z něj připravím pomazánku. Prostě já a pomazánky, že jo... Sice jsem si říkala, jestli to není škoda, dávat lososa, tu výbornou rybu, jen do nátěrky. Ještě větší škoda by ale byla vyhazovat ho. Pokud se vám tedy taky někdy přihodí, že vám v lednici zbyde kousek této bezva ryby, a nebudete vědět, co s ním, protože ho není dostatek na klasické hlavní jídlo, dejte ho do pomazánky (a nebo do toho sushi :) ). Nebudete litovat.

Ingredience (pro 2):
1 filet rozmraženého lososa (velikost klasícké "filé kostky")
1 kostka lučiny (nebo jiného žervé sýru)
1 lžíce tvarohu nebo zakysané smetany
šťáva z citronu
sůl, pepř

Postup:
Nejprve lososa uvařím v páře (klasicky na napařováčku, trvá to asi 8 minut, já jsem lososa během té doby jednou pro jistotu otočila). Poté ho vyndám a ještě teplého ho v misce osolím, opepřím a pokapu citronovou šťávou. Když je ryba vychladlá, přidám lučinu a tvaroh. Podle chuti ještě dosolím, dopepřím či přidám ještě šťávu z citronu. Podávám s čerstvou bagetou nebo chlebem. 

Žádné komentáře:

Okomentovat