pondělí 31. října 2016

Italský večer v hotelu Jalta aneb Terra di Gusto


Někdy kolem půlky září, ještě v období temna, tedy v období přípravy na státnice, mi jednou při lovení signálu wifi u popelnic pípnul příchozí e-mail - pozvánka na food akci. Trochu jsem to vytěsnila - jednak jsem měla v hlavě docela jiné starosti a druhak jsem si říkala, že to snad musí být omyl, vzhledem k tomu, že můj blog byl tou dobou skoro půl roku neaktivní. Nakonec jsem ale pozvánku přijala, vzala doprovod a jednoho říjnového věčera jsem si tak mohla debužírovat na italském večeru pořádaném italsko-českou obchodní a průmyslovou komorou.


K ochutnání byla spousta věcí - od různých druhů finger foods, přes těstoviny, noky, rybu, maso a sladkostmi konče. K pití se podávalo italské víno, ale i něco ostřejšího a také nealko.


Nescházela ani kuchařská show.

Večer to byl velmi příjemný, akorát mám dojem, že pro mě jsou tato food setkání nějak prokletá - pokaždé se trefí do dne, kdy je mi extrémně špatně, mám migrénu, zimnici a vůbec si to nedokážu užít tak, jak bych chtěla. A tak i tentokrát jsem musela odejít celkem brzy, jinak bych asi zkolabovala.

Navzdory mému stavu bylo ale fajn rozšířit si obzory o další chutě a delikatesy, pozorovat všechny ty Italy z jihu, které člověk prostě pozná na první pohled, obdivovat odvahu některých pozvaných, která se projevila ve zvoleném outfitu a uvědomit si, kolik už toho zvládám rozumět v italštině díky ročnímu působení ve firmě s italským managementem.

Jediné, co mě mrzelo, bylo to, že jsme nedostali žádný balíček na odchod - ne snad, že bych byla tak nenažraná, ale abych si v klidu domova mohla ještě jednou projít a ochutnat produkty, popřemýšlet, co by se z nich nechalo uvařit a moci si lépe dohledat, co jsem to vlastně jedla, jakou to má tradici a kde to případně sehnat.

Každopádně moc děkuji za pozvání, zůstávám i nadále fanouškem italské kuchyně a těším se, že třeba za rok se akce zopakuje. Gracie a tutti!

Žádné komentáře:

Okomentovat