čtvrtek 11. dubna 2019

Mrkvové rohlíčky - rychle hotové, rychle snězené


Miluju povidla. Mám ráda zákusky do ruky. Upřednostňuju méně sladké typy těst. A občas mám v lednici mrkev navíc. Takže když jsem si onehdá po dlouhé době koupila ve stánku časopis F.O.O.D., který mě mimochodem velmi mile překvapil, a mé oko spočinulo na receptu na mrkvové rohlíčky, bylo jasno. Trošku jsem si ho pozměnila tak, aby ingredience odpovídaly obsahu lednice - a myslím, že to ničemu neuškodilo. Muži chutnaly tolik, že už po mně žádá další várku :)

Ingredience (asi na 24 rohlíčků):
300 g hladké mouky
150 g másla nakrájeného na kostky
180 g najemno nastrouhané mrkve
špetička soli
zarovnaná lžička sušené citronové kůry
2 lžíce bílého jogurtu
povidla na náplň
1 vejce na potření

Postup:
Hladkou mouku, mrkev, máslo, citronovou kůru, sůl a jogurt smíchám. Vypracuji vláčné a jen lehounce lepivé těsto. Pokud je potřeba, přidám trochu mouky. Vypracované těsto zabalím a dám odpočinout na cca 1 hodinu do lednice.
Po vyndání rozdělím těsto na tři díly. Na pomoučněném vále každý díl rozválím na kulatou placku. Tu rozdělím na 6-8 trojúhelníků. 
Na širší stranu každého trojúhelníku dám lžičku povidel a zavinu do tvaru rohlíčku.
Hotové rohlíčky kladu na plech vystlaný pečícím papírem. Každý rohlíček potřu rozšlehaným vajíčkem. 
Peču na 200 °C asi 15-20 minut, dokud rohlíčky nezezlátnou. Poté nechám na mřížce zchladnout. Kdo chce, tak ještě teplé posype moučkovým cukrem (mně to ale přijde zbytečné :) )

Žádné komentáře:

Okomentovat