pondělí 2. ledna 2017

Pomazánka z olomouckých tvarůžků podle Florentýny



K téhle pomazánce mě přivedla taková trochu paradoxní situace. Sedím se svými polskými kamarádkami v restauraci, bavíme se o jednom rozlučkovém večírku. Popisují mi gastronomickou úroveň podniku: "Ale to jídlo... no to bylo příšerný. Měli tam vlastně jenom takový ty jídla k pivu. Jako třeba takovou tu pomazánku z těch strašně smrdutejch sýrů. Řekli jsme si, no tak to vyzkoušíme, když už jsme v Čechách. Ale to nešlo! To prostě NEŠLO! " Smála jsem se. Kdo znáte Poláky, tak víte, že mají tendenci stěžovat si na kdeco, protože nic nemá na polské výrobky. Ale u pomazánky ze syrečků je chápu, je to přeci jen dost specifická potravina. Ale jak mi to vyprávěly, dostala jsem na ni ohromnou chuť. A tak jsem nalistovala příslušný recept ve své nově pořízené kuchařce a pomazánka se okamžitě stala favoritem naší kuchyně. Už ji jdu, v upravené verzi, dělat potřetí během jednoho měsíce.

Ingredience (pro 4 osoby):

100 g povoleného másla
1 lžička mleté sladké papriky
1 malá cibule
půl lžičky mletého kmínu
250 g tučného tvarohu
150-200 g dobře vyzrálých tvarůžků
sůl podle chuti

Postup:
Máslo se solí vyšlehám do pěny. Vmíchám papriku. Přidám tvaroh, prošlehám. Přidám rozmačkané či pokrájené tvarůžky a cibuli, prošlehám. Přidám kmín, naposledy prošlehám. Podle chuti dosolím.
Podávám nejlépe s nějakým tmavším chlebem a pivem :)


Žádné komentáře:

Okomentovat