neděle 2. září 2018

Dýňová sezóna I. - Pečená dýně hokkaido s kuskusem a brynzou



 

Letošek je takový celkově zrychlený, všechno ovoce i zelenina je zralé skoro o měsíc dřív než obvykle, nejinak je tomu u dýní. A tak se, jako každý rok, objevuje otázka: Kam s ní? K dýni jsem si musela najít svou cestu, dlouhá léta jsem ji nejedla a můj odpor k ní zlomila až má bývalá skorotchýně, která mi ji jednou vpašovala na talíř v pečené podobě. Od těch dob dávám dýni šanci a pochutnám si na ní čím dál tím víc.
Mám ráda jednoduché úpravy, kde chuť vynikne nejlépe.
 
Podobný recept už jsem sem jednou dávala, ale myslím, že neuškodí ho připomenout i v nové verzi:
 
1 dýně hokkaido
asi 2 lžíce olivového oleje
sůl
pepř
tymián
 
kuskus
brynza
 
Dýni rozpůlím, vydlabu semínka. Nakrájím ji na menší kousky (viz foto níže).
Na plech dám papír na pečení. Na to vyskládám nakrájenou dýni. Pokapu olejem, posolím, opepřím dle chuti.
Dám péct do rozpálené trouby (cca 180°C) asi na půl hodiny, dokud dýně není měkká. V průběhu pečení je dobré dýni občas promíchat.
Poté dýni vyndám z trouby.
Obvyklým způsobem připravím kuskus. Přidám dýni, promíchám, navrch rozdrobím brynzu a posypu čerstvým tymiánem dle chuti. Podávám.
 
 


Žádné komentáře:

Okomentovat